keskiviikko 10. joulukuuta 2014

Joulukalenteri luukku 10: Joululahjatoiveita

Ihan ekana täytyy toivottaa ihanaa syntymäpäivää ihanalle ystävälleni E:lle! Toivottavasti sulla on mukava synttäripäivä. :)

Toisekseen, kyllä sitä huomaa tulevansa vanhaksi, kun vuosi vuodelta on aina hankalampaa ajatella jotain asioita, joita haluaisi joululahjaksi. Kyllähän niitä aina syksyn mittaan putkahtaa mieleen, mutta nyt kun h- hetki alkaa olla käsillä, niin ei tule mitään mieleen. Piti oikein ajattelemalla ajatella, mitä sitä tarvitsisi. Siis nimenomaan TARVITSISI. 

Tuli sitä sitten mieleen pari juttua, joita me yhdessä miekkosen kanssa talouteen tarvittaisiin. Ja on siinä pari juttua, mitä itsellenikin haluaisin... Tavaraa meiltä löytyy jo niin mahdottomasti, että turhaa krääsää haluan välttää mahdollisimman pitkälle. Tässä siis mitä mulla tuli mieleen...


Me tarvittaisiin ehdottomasti uusia juomalaseja. Meillä on kaksia erilaisia laseja, joisa vanhimmat on sellaisia, joita olen ala-asteella voittanut juoksukisoissa. :D Yksi meni pari viikkoa sitten rikki, ja jäljelle jääneistä viidestä kolmessa on lohjenneet reunat. Ei niistä kehtaa oikein enää vieraille mitään juottaa... Toisina laseina meillä on neljä sinistä ei-mitään-hajua-minkä-merkkisiä- laseja. Ne on hyväkuntoisia vielä, eli ne ei kyllä ole menossa lähiaikoina poistoon. Olen juuri eilen esittänyt lahjatoiveen eräälle henkilöille näistä laseista, kun me ei osata itse päättää, että hommattaisko Aino Aaltoa vai Kartioita. Aino Aallot ottaisin ehkä kirkkaina ja Kartiot harmaina. Jos osaisin päättää. :D




Mun henkilökohtainen toive on edelleen Aarikan valkoinen puukuusi. Tosin mulla on hienoinen kutina, että tänä vuonna se toive saattaa vihdoin toteutua... Nuo kaksi muuta on juttuja, mitä me todella tarvittaisiin. Lettupannua meillä ei ole, ja sitä usein on kaivattu. Lisäksi meidän kahvikapselit on hankalasti yhdessä samassa lasipurkissa, vaikka meillä on kummallakin oma kahvi, mitä juodaan. Siksi tuo teline olisi erinomainen hankinta, jotta niitä omia kapseleita ei tarttis poimia sieltä purkin pohjalta...




Nämäkin tulisivat periaatteessa yhteiseen käyttöön. :) Me kumpikin tykätään laulaa Singstaria, ja me kumpikin diggaillaan hulluna Game Of Thronesia. Mä olen lukenut ne kaikki kirjat, mutta vasta Lohikäärmetanssit 1 ja 2 hankin omaksi keväällä/kesällä. Ekat osat on siis toivomuksessa lähivuosina.




Kyllähän sitä voisi toivoa paljon muutakin... Kalevala korun Vanamo- sarjan käsikorua esimerkiksi. Mutta sain niin paljon ihania juttuja kesällä valmistujaisissani, etten haluaisi läheisiltä juuri mitään pyytää. Yhteistä aikaa, naurunhetkiä ja vaikka useammin sitä, että käytäisiin porukalla syömässä ja viettämässä iltaa. Sitä mä oikeasti toivon. Ja Da Capoja. ;)

Mitä sinä olet toivonut lahjaksi, vai oletko toivonut mitään? 

Tiedän, että jotkut pitävät aivan turhana sitä, että aikuisille ihmisille ostetaan enää joululahjoja. Mutta minä rakastan antaa lahjoja, ja rakastan kyllä saadakin lahjoja. Onneksi mun perhe ja suku on hyvin samanlaista, ja onhan se kiva ilahduttaa toista jollain asialla, mitä hän tarvitsee. 


Ai että, tasan kaksi viikkoa siihen, että niitä paketteja saa aukaista! <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos paljon kommentistasi!