maanantai 7. joulukuuta 2015

Joulukalenteri 2015 luukku 7: Jouluinen rocky road

Ihan ensinnäkin haluan aloittaa tämän postauksen isoilla kiitoksilla! Ne kiitokset menevät More like me-  blogin Iinalle! Iina jaksoi taas auttaa meikäläistä päivittämään blogi vähän jouluisempaan suuntaan, ja jaksoipa Iina väsätä minulle tuon upean uuden bannerinkin! Kiitos siis Iina! Kyllä mä vielä pikkuhiljaa opin nämä blogin muokkaamisen "salaisuudet", mutta tällä hetkellä apu on enemmän kuin tervetullutta... Että jos joskus tämä blogi on kadonnut taivaan tuuliin, niin todennäköisesti minä olen vähän yrittänyt sitä säätää. ;)

Jatkan vielä kiitoksilla. Ne kiitokset menevät niille kaikille ihanille ystävilleni, jotka olivat kanssani lauantaina juhlimassa mun kolmikymppisiä (hieman etukäteen). Kiitos myös parille ystävälleni, jotka eivät paikalle päässeet, mutta tiedän heidän olleen hengessä mukana. ;) Mulla oli huikeen ihana ilta, ympärilläni parhaita ystäviä. Meno oli rentoa (toivottavasti myös vieraiden mielestä!) ja naurua ja puhetta riitti koko pitkän illan. Tirautinpa pienet itkut illan päätteeksi itsekseni miettiessäni, miten onnellinen olen näistä kaikista ihmisistä.

Kiitos. Kiitos. Kiitos. Olette niin tärkeitä. Jokainen.

Jotta ei menisi vain kiittelyksi tämä postaus, niin pistetäänpä vähän herkkuja kehiin. Tätä jouluista valkosuklaa rocky roadia oli juurikin lauantaina tarjolla. Erittäin makeaa, erittäin hyvää. Pieni pala riittää tyydyttämään makean himon.

JOULUINEN ROCKY ROAD


Iso Teema- vuoallinen

  • 5 levyä (à 145g) valkosuklaata
  • iso kourallinen kuivattuja karpaloita
  • 3-4 kuivattua viikunaa
  • maun mukaan piparia
  • iso kourallinen minivaahtokarkkeja
  • (kulta ja hopea kuulia)
Vuoraa vuoka leivinpaperilla. Sulata suklaa vesihauteessa tai mikrossa. Pilko viikunat ja murskaa piparit käsissä huolettomasti. Kaada valkosuklaasta hieman vajaa 2/3 vuokaan, ripottele päälle karpalot, viikunat, piparimurut ja vaahtokarkit. Kaada päälle loppu suklaa. Ripottele päälle vielä hieman kuulia halutessasi tai esim. samoja täytteitä hieman lisää. Anna kovettua kylmässä. Leikkaa paloiksi ennen tarjoamista. 






Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! 

1 kommentti:

Kiitos paljon kommentistasi!