keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Ciao bella, cafe mocha!

Mä en ole kovin kova juomaan kahvia. Ensinnäkään, mä en mitenkään erityisemmin rakasta suodatinkahvin makua, ja toiseksi, mun suoli ei Crohnin takia sitä juurikaan kestä. Toisin sanoen, jos mä juon kahvia, on paree olla vessa jossain lähettyvillä...

Silloin kuitenkin kun juon kahvia, sen pitää olla erityisen hyvää. Maidonvaahdotin mulla on ollu jo yli kymmenen vuotta, ja viikonloppuisin haluan herkutella hyvällä kahvilla, jos sitä juotua tulee. Espressokonetta ei kylläkään ole meidän taloudessa, eli näidenkin herkkukahvien pohjana on ihan tavallinen suodatinkahvi espresson sijaan. Kuitenkin kun vain makeutta löytyy tarpeeksi, niin hyvää tulee! Tässä yksi lemppareistani...

Cafe mocha

  • suklaakastiketta
  • vahvaa kahvia
  • kuumaa maitoa
Lämmitä maito kuumaksi ja ota siitä osa toiseen astiaan ja vaahdota se kuohkeaksi. Lorauta tarjoilulasiin reilusti hyvää suklaakastiketta, kaada päälle annos kahvia ja kuumaa maitoa. Sekoita varovasti niin, että pohjalle jää vielä suklaakastiketta. Valuta päälle maitovaahto ja nauti ihanasta aamusta. Tai iltapäivästä. Miten vaan.

Selailin tuossa vielä nettiä, ja huomasin, että cafe mochalla ja mochaccinolla on aika pieni ero. Toinen tehdään cappuccinoon ja toinen latteen. Näin kotioloissa asia taitaa olla se ja sama, ja oli nimitys sitten mikä hyvänsä, niin hyvää kahvia tämä on. :D Cafe mocha taidetaan usein vain koristella maitovaahdon sijaan kermavaahdolla kun taas mochaccino ei. Jos siis haluat laittaa elämän ranttaliksi, niin kuka estää turauttamasta hyvää kermavaahtoa päälle..? 

1 kommentti:

  1. Hmm, mä en siedä kahvissani sokeria, mutta en ookkaan koskaan kokeillut suklaata :) Vielä ei oo löytynyt paikkaa mihin se ei sovi! T: Niina

    VastaaPoista

Kiitos paljon kommentistasi!