maanantai 11. maaliskuuta 2013

Superrrrrrrrfood!

Mä oon aina jossain asioissa tosi jälkijunassa muihin ihmisiin verrattuna. Kuten valmistumisessa. Trendeissä. Musiikissa. Ja mä en oo vieläkää tehny sitä kuuluisaa avocadopastaa. Ajatuksen tasolla oon sinne asti jo päässy, mut toteutus on jäänyt vähän puolitiehen. :D

Noh, sama jälkeenjääneisyys pätee mulla noissa superfoodeissa. Mä en oo vaa jaksanu lähteä mukaan siihen ihme vouhotukseen, joka gojimarjoista ja macajauheista ynnä muista sörsselsöneistä on vuosien aikana tullut. Mun mielestä suomestakin saa varsin hyvää "superfoodia", kuten mustikkaa ja tyrniä. Nyt tein kuitenkin ensimmäisen ostokseni superfood osastolla. Yksi kaveri nimittäin viime viikolla suositteli CoCoVin Smoothie- mix jauheseosta, josta sai kuulemma tehtyä täyttäviä pirtelöitä. Mä olen yrittäny tässä viimeisen vuoden aikana tehdä jonkinlaista elämäntaparemppaa, tai no, palata siihen omaan entiseen vähän terveellisempään elämänrytmiin, niin ajattelin antaa superfoodille nyt tilaisuuden. Tuon mixin paketissa lukee, että tällä voi korvata aterioita ja lähinnä ajattelinkin käyttää tätä aamu- ja välipalana. Surautin sitten tuossa nyt ensimmäisen smoothien kokeeksi ja, noh, ei tämä nyt hassumpaa ole. Seuraavan kerran laitan vain vähän vähemmän vettä kun ohjeessa sanotaan, tai sitten enemmän hedelmää. Tällainen oli mun mix tänään...

PAB- SMOOTHIE

  • 3dl vettä
  • 1 banaani
  • 1 päärynä
  • 1 appelsiini
  • 1 rkl sitruunahunajaa
  • 3 rkl CoCoVi Smoothie- mixiä
Kuori hedelmät, pilko niitä hieman tarvittaessa ja laita kaikki ainekset blenderiin. Surauta tasaiseksi ja juo pois.

Tuo Smoothie- mix sisältää luomu- macaa, luomu- lucumaa, luomu- kaakaojauhetta, gojijauhetta ja luomu- psylliumia. Väri on semmoinen rusehtava, eli siitä johtuen varmaan lähes kaikista tulee tuommoisia rusehtavia valmiinakin. Purkin kyljessä on neljä erilaista smoothiereseptiä, ja niistä ainakin mustikka-avocado pääsee varmasti jossain vaiheessa mun kokeiluun. Huomenna aion surauttaa kiivi- omenasmoothien, minä raportoin sit siitäkin! :) 

1 kommentti:

Kiitos paljon kommentistasi!