sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Joulukalenteri 2015 luukku 20: All I want for christmas...

Voi jouluaatto ja paketit. Mikäpä sen ihanampaa oli lapsena, kuin nähdä lahjapinon kasvavan Joulupukin niitä jakaessa, ja sitten aukaista niitä rauhassa. Ja kyllä, ihan oikeasti rauhassa. Mä olen ollut vähän omituinen lapsi vissiin aina, kun en harrasta pakettien auki repimistä, vaan meillä on aina lahjat avattu vuoronperään. Samaa perinnettä olen kyllä jatkanut ihan aikuisenakin ja tietysti myös oman mieheni kanssa.

Voisin sanoa, että nyt aikuisena ei niitä lahjoja enää kaipaa, mutta sitten kyllä valehtelisin. Rakastan saada ja rakastan antaa lahjoja. Olen suorastaan maaninen lahjojen ostelija, ja ostankin ihan vuoden ympäri ihmisille jo joululahjoja valmiiksi. Mutta, laskeskelin tuossa, että tänäkin vuonna olen ostanut lahjoja 30 eri ihmisille. Ei semmosia lahjamääriä etsitä enää viikko ennen jouluaattoa. :D Huoh, iso suku. Onneksi olen kovin järjestelmällinen ihminen tässäkin suhteessa, ja kirjoitan aina vihkoon ylös, mitä olen kenellekkäkin hankkinut. Ja on ihanaa ilahduttaa ihmisiä, jos lahjahankinta osuu nappiin!

Mitä minä sitten toivon? Toiveita mulla ei kyllä juurikaan ole, enkä ole niitä esiin mitenkään tuonut. Nyt joulu on jo niin lähellä, että tohtii tehdä hieman toivomuslistaa ilman, että tuottaa lahjapaineita kenellekkään saman katon alla asuvalle... ;)


Tänä vuonna oli jotenkin erityisen vaikeaa miettiä, mitä sitä kenties haluaisi lahjaksi... Ja vaikka en näistä mitään saisi, olisin tottakai siltikin onnellinen. :) Tässä kuitenkin muutama juttu, jotka olisi tervetulleita meidän talouteen.

Vasemmalla oikealla on Iittalan ihania Kastehelmi- purkkeja. Sain äidiltäni jo alkusyksystä tuon ison, harmaan purkin, joten sille olisi mukavaa saada seuralainen.

Oikealla ylhäällä on Marimekon Siirtolapuutarha- sarjan syviä lautasia. Ne vielä kokoelmastani puuttuu tyystin, joten niitä olisi kiva kerätä. Ihan vaikka vain yksi kerrallaan, sillä lautaset ovat aika arvokkaat...

Alhaalla vasemmalla on myös samaa, Marimekon Siirtolapuutarha- sarjan kermakko/kaadin. Se on vain yksinkertaisesti todella kaunis, ja suorastaan kuuluisi meidän kahvipöytään. :)

Alhaalla oikealla on, tattada-daa! Lahjakortti! Olisin kovin onnellinen, jos saisin urheiluliikkeeseen lahjakortin, sillä treenikamppeita pitää koko ajan päivittää uusiin. Tulisi siis kovasti tarpeeseen.

Nämä muutamat asiat tuli mieleeni joululahjoja miettiessä. Mitä sinä olet toivonut joululahjaksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos paljon kommentistasi!